پژوهشی درباره منابع مالی تلویزیون من وتو _رسانه BBC و رادیو فردا وصدای امریکا | بلاگ

پژوهشی درباره منابع مالی تلویزیون من وتو _رسانه BBC و رادیو فردا وصدای امریکا

ساخت وبلاگ

امکانات وب


hit counter
Skamu.com - The only place for Myspace icons, Orkut avatars, and profile codes
Orkut Graphics
پژوهشی درباره منابع مالی تلویزیون من وتو _رسانه BBC و رادیو فردا وصدای امریکا

 

 

یاد ونامشان گرامی و جاوید است 

 

 

 

 

 

پژوهشی درباره منابع مالی وپشتیبانی تلویزیون من وتو واهداف این رسانه 


ارشیا ارشادی و کندوکاوی درباره تلویزیون من وتو 

2016/12/14 ( هفت خوان 113 )


مقدمه _ درسال 2009 یک تلویزیون پارسی زبان در انگلیس تاسیس گردید که " من وتو " نام گرفت _ شروع تبلیغات برای معرفی این رسانه با برنامه ای تحت عنوان " آکادمی گوگوش " دردنیای مجازی تبلیغ گردید _ بنیان گزاران این رسانه با این تبلیغ دروغ این هدف را دنبال می کردند که گویا " گوگوش " ازسرمایه گذران این رسانه می باشد _ تحولات بعدی مشخص کرد که گوگوش هیچ نقشی وسهمی ازجهت اقتصادای  دراین رسانه نداشته وتنها درازای دریافت مبلغ کلانی از صاحبان اصلی آن  حاظر شده است نقش مهمی در تبلیغ وجذب تماشاگر برای این رسانه درهنگام تاسیس داشته باشد _ اما به راستی  سرمایه گذار وموسس ویا موسسین این رسانه چه کس ویا کسانی  بوده  و با چه اهدافی این تلویزیون  پر هزینه ودرعین حال بدون تبلیغ را به روی آنتن برده اند ؟ ........  جهت آگاهی وپاسخ   به این سئوال مطالب ومقایسه  زیر لازم است 


نگاهی به رسانه های مهم پارسی زبان دربرون مرز 


یکم _  رادیو تلویزیون دولتی  BBC  پارسی 


رادیو بی بی سی را می توان ازقدیمی ترین رسانه های پارسی زبان به شمار آورد درسال 1386 تلویزیون بی بی سی هم تاسیس گردید _  بی بی سی پارسی بخشی اررسانه دولتی بی بی سی بریتانیا می باشد _ بودجه بی بی سی ازطرف دولت انگلیس تامین می شود _ صادق صبا و رزیتا لطفی از مسئولین قدیم وجدید این رسانه هسند _  رسانه  BBC  شعار خود را " تصویر گر پیوند ها "قرارداد ه است _ این رسانه درکنار هدف اصلی خود چند برنامه سرگرمی هفتگی نیز دارد _ بنا برپژوهش هااین تلویزیون  پرمخاااطب ترین رسانه پارسی زبان دربرون مرز به شمار می رود _ هزینه ماهیانه رادیو وتلویزیون  BBC را حدود یک ملیون سیصد تا یک ملیون وپانصد پوند برآورد کرده اند  .

 

اهداف رسانه BBC


اهداف رسانه های  BBC _  بنظر نگارنده هدف این رسانه آگاهی رسانی به درچهارچوب منافع غرب و با نوعی همکاری با مافیای رسانه ای غرب است _رسانه  BBC  با مدیریت جدید تاحدودی تغییر تاکتیک دا ده و برخلاف مدیریت قبلی به مافیای رسانه ای غرب نزدیک ترشده است _ حمایت ازتجزیه طلبان کرد و عرب سیاست جدید ومعمول این رسانه گردیده است _ رسانه BBC طی دوسال گذشته کم کم ازیک رسانه حرفه ای فاصله گرفته لذا باد درمورد اخبار وگزارش هاای این رسانه دقت وپیگیری نمود _ وجود برخی گزارش گران غیر بیطرف همانند کسری ناجی وکامبیز فتاحی دراین رسانه دلیل این مدعاست .


مسولین BBC درگزارش های تحقیقی وابستگی این رسانه به دولت بریتانیا رامورد تائید قرار داد ه اند .

 

دوم  _ رادیو فردا وتلویزیون صدای امریکا ( VOA)

 

این دورسانه متعلق به امریکا هستند و بودجه شان ازطرف وزارت امورخارجه آن کشور پرداخت وتامین می گردد _ رادیو فردا ( ت _ 2003 ) بعد از تلویزیون BBC پرمخاطب ترین رادیوی پارسی زبان برون مرزی است _ وضعیت درصدای امریکا اما کاملا متفاوت است واین رادیو که بعدها به تلویزیون تبدیل گردید طی سال های 2009 تا 2012 به دلیل مدیریت بسیار ضعیف وغیر حرفه ای پایگاهی برای تبلیغ بقایای سلطنت پهلوی وفرقه تروریستی رجوی بوده است _ باند معروف " جمشید چالنگی " ( هوادار فرقه رجوی )   شامل افرادی چون علی جوانمردی _ مهدی فلاحتی _ انوشیروان کنگرلو _ سیامک دهقانپوردر سال 2010 ازهم پاشید  وهمه این افراد غیر از فلاحتی ازاین رسانه به مرور اخراج گردیدند _ تلویزیون صدای امریکا بهمین دلیل وعدم رعایت بی طرفی وغیر حرفه ای بودن بسیاری از مخاطبین خودرا از دست داد و امروزه درحد رسانه های لس انجلسی مخاطب دارد _ افتضاحات جنسی  مهدی فلاحتی وجمشید چالنگی جهت تعرض به دوتن از زنان مجری این رسانه یکی دیگر از دلایل سقوط صدای ااامریکا درجذب مخاطب می باشد _ سیاست این رسانه همچنان غیر حرفه ای و گزینشی است وعوامل .بقایای سلطنت طلب ها وفرقه تروریستی رجوی همچنان بطور زیرپوستی دراین رسانه فعال هستند _ بودجه  ماهیانه رادیو فردا وتلویزیون صدای امریکا را مجموعا بین یک ملیون صد تا یک ملیون و200 هزار دلار بر آورد می توان کرد 

 

 

جانبازان شیمیایی جنگ را فراموش نکنیم 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

اهداف راد یو فردا وصدای امریکا 

 این دورسانه گرچه هیچ هدفی رابرای خود تعین نکرده اند ولیکن رادیو فردا شعار " دانستن حق همه می باشد " را بعنوان وظیفه برای خود ادعا می نماید _ رادیو فردا نیز یک رسانه کاملا حرفه ای نیست و افراد نفوذی برخی از گروهک های سلطنت طلب وفرقه رجوی دراین رسانه وجود دارند _ درمجموع می توان گفت رادیو فردا یک رسانه موفق و با مخااطبین قابل توجه می باشد _ گرچه هنوز با یک رسانه حرفه  ای فاصله دارد _ بنظر می رسد این رادیو درحال تبدیل شدن به تلویزیون می باشد .


مسئولین رادیو فردا وصدای امریکا درگزارش های تحقیقی وابستگی خود به دولت امریکا را مورد تائید قرارداده اند 


سوم _  تلویزیون من وتو 


تلویزیون من وتو درسال 2009 با استفاده تبلیغی از گوگوش در برنامه ای تحت عنواان " آکادمی گوگوش " پا به عرصه رسانه های پارسی زبان نهاد _ این رسانه هدف خودرا " دنیا درخانه شما " مشخص نموده _  مسئولین   تلویزیون من وتو این رسانه را یک تلویزیون سرگرم کننده اعلام می نمایند _ این رسانه بعد اااز تلویزیون BBC درامر اخبار وگزارش های خبری دومین رسانه  تصویری پرمخاطب می باشد _ تنوع برنامه های سرگرم کننده وسریال ها وفیلم های دوبله شده خارجی را می توان  دلیل جذب تماشاگر برای این رسانه تلقی نمود _ تلویزیون من وتو همکاری تنگاتنک با رسانه BBC پارسی دارد 


مدیریت مشکوک ومخفی رسانه من وتو 

بااینکه 6 سال از تاسیس این رسانه می گذرد تاکنون صاحب اصلی وسرمایه گذار این رسانه همچنان درپشت پرده ومخفی نگاهداشته شده وحاضر به رونمایی  وشفاف سازی نمی گردند  _ گرچه درظاهرادعا می شود یک خواهر وبرادر  به نام مرجان وکیوان عباسی بنیان گزار وموسس وصاحب اصلی این رسانه هستند _  اما این ادعا صد البته به دلائل زیر کاملا مردود است 


مرجان عباسی کیست ؟ 


دراین مورد هیچگونه ردپایی وجود ندارد مگر اینکه نامبرده دردهسال پیش صاحب  یک تلویزیون اینترنتی با چتد روز درهفته درامریکا تحت نام " ببین تی وی " بوده است _ این تلویزیون اینترنتی درمورد پخش موزیک فعالیت داشته و رضا ( رها ) اعتمادی تنها کارمند این رسانه بوده است _ مرجان عباسی بنا برتحقیقات انجام شده هیچگونه فعالیت دیگری نداشته وزندگی شخصی نامبرده هم یک زندگی سطح متوسط روبه پائین بوده است .


کیوان عباسی کیست ؟


کیوان عباسی هم دریکی ازتلویزین های لس آنجلسی شراکت مالی داشته است _ تلویزیون هایی که درحد یک بقالی در آمد دارند _ ازاینگونه تلویزیونها بیش از 10 عدد در لس آنچلس وجود دارند و صاحبان این رسانه ها هم اززندگی سطح متوسطی برخوردارد هستند _ طی 12 سال گذشته چندین تلویزیون لس آنجلسی تاسیس و پس از مدتی تعطیل گردید اند _ این تلویزیونها همگی تنها  با درآمد ازراه تبلیغ سرپا هستند واصولا به آنها تلویزیون محلی یا منطقه ای نیز می گویند .

کیوان عباسی شریک مالی یکی ازاین رسانه ها با نام " ایران زمین " بوده  که منحل گردیده است 


هزینه های تلویزیون من وتو از ابتدا تاکنون 


بنابر اطلاعات منتشر شده سرمایه اولیه بر ای تاسیس تلویزیون من وتوچهل ( 40)  ملیون  پوند بوده است _ بنا براطلاعلت به دست امده ازطرف یکی ازکارکنان سابق این رسانه هزینه ماهیانه   این تلویزیون بین سه ونیم تا 4 ملیون پوند می باشد .

 حال با تعمقی در آنچه از دربالا از آن یاد شد بدون هیچ تردیدی مرجان وکیوان عباسی هرگز نمی توانند موسس و صاحب این رساانه امحسوب گردند با اشاره به این واقعیت که این رسانه فاقد هرگونه در آمد ازجهت  آگهی می باشد 

 .

با یک حساب ساده می توان گفت ازسال 2009 تاکنون درکنار 40 ملیون اولیه اگر متوسط هزینه ماهیانه را 3 ملیون درنظر بگیریم  درمجموع  حد اقل  مبلغ حدود دویست ونود ودو ( 292 ) ملیون پوند  هزینه این رسانه گردیده است .


بهمین دلیل هر بیننده  با حداقل عقل وشعور به سادگی درمی یابد که یک سرمایه بی حدوحساب درپشت این رسانه قراردارد که مرجان وکیواان عبااسی با مخفی شدن و گریز از پاسخ به سئوال وعدم شرکت دراین رساانه درپی پنهان  کردن آن هستند 


طبق گزارش یک  اتاق فکر انگلیسی به نام FARIAN PALESI SENTER  نوع سرمایه گذاری دراین رسانه "سرمایه گذاری خطر پذیر "  می باشد .

 چرا مرجان وکیوان عباسی حاضر به شفاف سازی هزینه رسانه من وتو نیستند ؟


پاسخ خیلی ساده است _ این دو تنها کارمند یک قدرت مالی بزرگ  حامی این رسانه می باشند ومعنای "اصطلاح سرمایه گذاری خطر پذیر "  یعنی مخفی _ غیر علنی وپنهان بودن _ صد البته دولت اانگلیس وسازمان اطلاعاتی آن کشور بطور کاامل ودقیق می دانند سرمایه گذر واقعی واصلی این رسانه کیست _


چرا مرجان وکیوان عباسی حاضر به شرکت دریک برنامه زنده وتوضیح نیستند ؟


طی 7 سال گذشته این زن وشوهر کارمند صااحب اصلی این رسانه ( مرجان وکیوان )  حاضر به شرکت دریک برنامه زنده وتوضیح وشفاف سازی درباره منابع ملی و معرفی صاحب ویا صاحبان اصلی آن نگردیده وخودرا از خبرنگاران مخفی کرده وحاضر به هیج نوع گفتگو نیستند _ به  راستی آنها ا زچه فرارمی کنند ؟


پاسخ ساده وروشن است آنها از شفاف سازی وآگاهی عمومی ترس ووحشت دارند ؟


ولی به راستی سرمایه گذار وصاحب اصلی این رسانه کیست ؟


وقتی درباره موضوعی روشنگری وشفاف سازی نشود شایعات مختلف دربین مخاطبین باهوش مطرح می گردد _ گروهی این رسانه  را متعلق به بهائیان _ گروهی به سلطنت طلب ها وگروهی هم دولت اسرائیل را حامی مالی این رسانه می دانند _ ولی بنظر من هیچکدام ازنامبردگان صاحب و حامی این رسانه نیستند  چرا ؟


1 _ گزینه بهائیان  کاملا غلط است زیرا اولا _ آنها خود دارای تلویزیون می باشند _ دوما _ بهائیان  اصولا سیاسی نیستند که بخواهندا با صرف اینهمه هزینه دیگراان را جذب کنند _ سوما _ طی 7 سال گذشته کوچکترین تبلیغی درمورد بهائیت دراین رسانه دیده وشنیده  نشده است .

2 _  بقایای سلطنت پهلوی  ( رضا وفرح دیبا ) طی 37 سال گذشته کوچکترین سرمایه گذاری درمورد تبلیغ برای خود نکرده اند وتهیه  چند برنامه مستندا از تک گویی های فرح دیبا در این رسانه جنبه سرگرمی و جذب تماشاگر برای این رسانه بوده وبصورت کاملا ریگان وبدون هزینه انجام گردیده است - بنابراین این رسانه هیچ ربطی به بقایای سلطنت ندارد .


3 _ گروهی  دولت اسرائیل  راحامی  این رسانه می دانند که این گمانه زنی هم به دورا ز واقعیت است زیرا اولا  _ دولت اسرائیل یک دولت خسیس و کاملا اقتصادی است و طبعا چنین سرمایه گزاری بدون سود را انجام نمی دهد _ دوما _ دولت اسرائیل سالهاست یک برنامه رادیویی  دارد که روزانه فقط 55 دقیقه برنامه پخش می کند وطی این سالها حتی زمان پخش این برنامه رادیویی را ارتقا نداده است _ سوما  _ اگر دولت اسرائیل بخواهد یک تلویزیون پارسی زبان تاسیس کند بی شک  این رسانه را درکشور خود بکار می اندازد که ازهمه جهت با صرفه تراست _چهارما _ رسانه من وتو طی این 7 سال کوچکترین تبلیغی برای دولت اسرائیل انجام نداده بنابراین رسانه من وتو نمی تواند متعلق به دولت اسرائیل باشد 

 


حال باتوجه به دلائل بالا براستی  چه کس ویا کسانی حامی وپشتیبان این رسانه پرهزینه  هستند ؟

 

بنظر نگارنده برای حل این معما باید کلید هایی دراختیاردااشت که فعلا همچنان در زیر خاک پنهان هستند _ گرچه دراینده نه چندان دور این معما حل خواهد شد ولیکن می توان گمانه زنی کرد که یک قدرت بزرگ اقتصادی موسس و حامی این رسانه می باشد افرادی همانند " رابرت مرداک صهیونیست"  که دارای ده ها ایستگاه  رادیو  تلویزیون _ روزنامه _ مجله _ ماهنامه وغیرو درسراسر دنیاست _ آنچه مسلم وتردید ناپذیراست این حقیقت است که مرجان وکیوان عباسی  تنها کارمند این رسانه هستند  این دو حتی درحد واندازه موسس وحامی  یک تلویزیون لس آنجلسی هم نبوده ونیستند واگر ادعایی دراینمورد  کرده اند دروغ بوده وبرپایه حقیقت استوار نیست .


مسئولین روی صحنه تلویزیون من وتو ( مرجان وکیوان عباسی ) حاضر به روشنگری درباره ا ین رسانه نیستند  
اهداف تلویزیون من وتو 

تلویزیون من وتو  به باور نگارنده دو هدف اصلی ویک هدف فرعی را دنبال می کند 

اولین هدف اصلی _ این رسانه فرهنگ سازی است_  یعنی این تلویزیون تلاش می کند دررفتارهای فرهنگی جامعه ایران اثر بگذارد

 دومین هدف اصلی_ این رسانه تااثیر گذاری سیاسی است _ برنامه های این رسانه اتلاش می کند بنوعی در معادلات سیاسی ایران ازجهت نگاه مخاطبان خود اثر گذار باشد 


سومین _ هدف این رسانه پخش اخبارایران وجهان  ودرلابلای آن  اخبار ویژه ای با استناد به خبرگزاری های مهم وسایت هایی چون دبکا فایل _ اسوشیتدپرس _ یونایتد پرس _ رویتر ووو می باشد که چون به منبع اشاره ای نمی کند _ اینگونه خبرها می توانند ساختگی و جعلی باشند .


نتیجه = نگارنده ضمن اعتقاد ودفاع از گسترش آگاهی رسانی آزاد و صحیح وغیر گزینشی نظر بینندگان هشیار این رسانه رابه این نکته مهم جلب می کنم که : ساده انگار نباشید که تصور کنید یک قدرت اقتصادی پنهان وناشناس بدون داشتن اهداف کوتاه ودراز مدت به پارسی زبانان لطف فراوان دارد که حاضر شده طی 7 سال گذشته نزدیک به 300 ملیون پوند صرف سرگرمی وایجاد ساعات خوش برای شما باشد _ پس بیننده حساس وجستجوگر باشید ودر هرموقعیتی که دست داد این سئوال را درصفحات مجازی این رسانه تکرار کنید که : سرمایه گذار وموسس وحامی مالی واقعی  این رسانه کیست ؟

نگارنده این متن پژوهشی هم بدنبال پاسخ واقعی برای این سئوال هستم و هرزمان یافتم همگان را آگاه خواهم نمود 


ارشیا ارشادی 2016/12/13

  

 

من وتو وافشاتلویزیون من وتو + صدای امریکا + رادیو فردا + رسانه BBC + جمشید چالنگی + فرقه رجوی + رابرت مرداک صهیونیست + مرجان وکیوان عباسی + ببین تی وی ,...
ما را در سایت من وتو وافشا دنبال می کنید

نویسنده : (شاقولام ) بازدید : 439 تاريخ : چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت: 5:14